کد خبر: ۶۳۰۹
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کوچه مدرسه‌های دخترانه دانش‌آموز

خیابان دانش‌آموز‌۵، سه مدرسه دخترانه دارد و با‌توجه‌به تنوع رشته‌ها و دوره‌های آموزشی، این معبر با بازگشایی مدارس در ابتدای مهر، روز‌های شلوغ‌تری را سپری خواهد کرد.

خیابان دانش‌آموز‌۵، معبری فرعی در محله دانش‌آموز است. در سال‌های اخیر، ساخت‌وساز‌های پر‌شماری در این معبر انجام گرفته و همین موضوع سبب شده است خیابان پر شود از ساختمان‌های چند‌طبقه با ظاهر و معماری امروزی.

در خیابان دانش‌آموز ۵، سه مدرسه دخترانه قرار گرفته است و با‌توجه‌به تنوع رشته‌ها و دوره‌های آموزشی، این معبر با بازگشایی مدارس در ابتدای مهر، روز‌های شلوغ‌تری را سپری خواهد کرد.



کوچه مدرسه‌های دخترانه

فضای سبز وسط این معبر که به‌شکل میدان ایجاد شده، درختان ۳۵ ساله را در خود جای داده است. این فضای سبز پاتوق جذابی برای اهالی نیز هست.

کوچه مدرسه‌های دخترانه

شیما شاه‌منصوری، فعال فرهنگی ساکن این معبر است. او قهرمان دو‌و‌میدانی شهرمان است و در مسابقات جهانی پیوند اعضا در آرژانتین در سال‌۲۰۱۵، نایب‌قهرمان جهان شده است.

 

کوچه مدرسه‌های دخترانه

استاد جمشید درویش، پدر علم بیوسیستماتیک ایران و مؤسس مرکز پژوهشی جانورشناسی دانشگاه فردوسی، بیش از بیست‌سال ساکن این معبر بود و سال‌۱۳۹۶ دار فانی را وداع گفت. یکی از معابر فرعی این خیابان به نام این استاد نام‌گذاری شده است.

کوچه مدرسه‌های دخترانه

دبیرستان دکتر قدسیه علوی در این خیابان قرار دارد. این مدرسه با نام ولایت نیز شناخته می‌شود و سال‌۱۳۷۰ برای دختران این محله بنا شده است.

ارسال نظر